Womens_Volleyball_semifinals_-_6.jpg

Belgische volleybalcompetitie krijgt volgend seizoen naamsponsor

08/06/2016 10:351 reactie1879

De Belgische volleybalcompetitie krijgt volgend seizoen een naamsponsor. De Nationale Loterij wordt met haar product EuroMillions naamsponsor van de Liga A. Er is een overeenkomst van vier jaar aangegaan en de samenwerking moet leiden tot een sterkere competitie.

De Belgische Volleyballiga en de Nationale Loterij hebben mekaar gevonden rond het ambitieuze toekomstproject van het Managementteam van de Liga. De Liga A zal voortaan de EuroMillions Volley League gaan heten. De Nationale Loterij wil zo de band met de huidige EuroMillionsspelers te versterken en de EuroMillions-community vergroten.

De Liga heeft daarnaast vorig jaar een contract van vier jaren getekend met Telenet voor het produceren en uitzenden van de belangrijkste matchen. Dit seizoen worden dat 30 topwedstrijden. Het is een open contract, wat betekent dat de publieke en regionale zenders de beelden mogen overnemen.

De nieuwe voorzitter van de Belgische Volleyliga, Phillippe Boone, presenteerde maandag zijn nieuwe plannen. Hij heeft ambitieuze plannen.

"Sterke clubs, betekent een sterke Liga en daaruit voortvloeiend een sterke volleybalsport. Zo is volleybal nu de eerste zaalsport in Vlaanderen met bijna 50.000 leden. Er is geen reden dat het ook niet zo wordt in Wallonië.
Onze 10 clubs zijn actief met meer dan 300 teams en meer dan 3.000 leden. Ruim boven het gemiddelde van een doorsnee volleybalclub in ons land.

Om de werking van deze 10 clubs te ondersteunen zal ik aan onze Algemene Vergadering voorstellen dit op 3 pijlers te laten berusten :
1. Financiële steun aan de clubs die een Europees ticket verworven hebben. Hiermede belonen wij de clubs met de beste sportieve resultaten. 

2. Financiële steun aan de clubs in functie van de Belgische Spelers die deelnemen aan onze nationale competitie. Hiermede zullen de kleinere clubs ook aan bod komen, met een speciale aandacht voor de kans die zij bieden aan jonge Belgische spelers om zo meer ervaring op te doen. 

3. Financiële steun in functie van de community waarin zij hun uitstraling hebben, en dit zowel op het gebied van de supporters, de communicatie alsook het aantal jeugdleden en regionale clubs waarvoor zij een model zijn. 


Naast deze directe financiële steun, zal ik ook voorstellen dat wij als Liga een Academy zouden oprichten. Een Academy om expertise te delen en up te daten. Dit zal niet alleen ten goede komen van alle sleutelfuncties binnen elke club van de top, maar ook ten voordele van clubs die wensen te promoveren en zo met raad en daad kunnen bijgestaan worden. Onze Academy zou zich ook richten tot de Belgische profspelers in binnen- en buitenland om hen te helpen bij hun reconversie na hun sportcarrière aan de top."

Geplaatst in Sponsoring

Redactie

Redactie-account van SPORTNEXT.BE | SPORTNEXT, de Sportmarketingcommunity van België en Nederland! SPORTNEXT is een innovatieve en betrokken community die zich onderscheidt door de unieke wijze waarop de dynamische wereld van...
Naar profiel »

Gaetan

Op zich niks nieuws onder de zon, de liga had vorig seizoen ook al een naamsponsor hoor, met name Ethias. Beetje een tendentieus artikel.

reactie geplaatst op 14/06/2016 om 15:45 uur

Reageren

Log-in om in het vervolg (nog) sneller te kunnen reageren.

Welke kleur heeft gras?