{author}

Michel Dusée

Arko Sports Media

Twitter »LinkedIn »

7 redenen waarom Twitter aan kop staat in de Nederlandse sportwereld

10/05/2016 09:120 reacties1476

twitter_olympics_logo.jpg

Digitale ontwikkelingen en – als gevolg daarvan – veranderingen in het medialandschap hebben de wijze waarop sportliefhebbers hun favoriete sport consumeren compleet veranderd. Waar men vroeger sport kon consumeren in het stadion, voor de televisie, met de radio op de achtergrond aan, en/of aan de eettafel via kranten en tijdschriften, zijn er vandaag de dag talloze manieren om de sportprestaties van je favoriete team of atleet nauwlettend op de voet te volgen. Via websites, social media, apps en andere digitale innovaties is het niet alleen mogelijk om sport heel snel en eenvoudig te consumeren, maar ook direct in discussie te gaan met andere liefhebbers. Hoewel elk mediakanaal van toegevoegde waarde kan zijn, lijkt Twitter zich steeds meer te ontpoppen tot één van de belangrijkste mediakanalen in de sportwereld. Waarom? Daar zijn minstens 7 redenen voor!

Lees verder »

Wat kan de sport leren van 3 leading influencers in de museumsector?

20/04/2016 14:200 reacties1103

ieg_conf_musea_fp.jpg

Naast enkele influencers in de Nederlandse sportmarketing- en sponsormarkt, is ook de FIFA van de museumsector mee naar de IEG Sponsorship Conference in Chicago. Althans, qua bekendheid dan (en zonder de corruptieschandalen en andere perikelen...). Want vergis je niet: hoewel clubs als AJax en PSV wereldberoemd zijn in het voetbal, is hun bekendheid aanzienlijk kleiner als we het vergelijken met wereldvermaarde instituten als het Van Gogh Museum, Rijksmuseum of Kröller-Müller Museum! Wat hebben de influencers uit de cultuursector zoal geleerd op de sponsorship conference in Chicago? Is sportsponsoring compleet anders dan sponsoring in de cultuursector? In de vierde aflevering van Today at IEG  gaan Peter Sprenger en Bob van Oosterhout in gesprek met drie leading ladies uit de Nederlandse museumsector. 

Lees verder »

Internationale sport(marketing)wereld staat stil bij afscheid Kobe Bryant: #MambaDay

13/04/2016 12:100 reacties1328

mamba_day_fp.png

Vanavond is het zover: Kobe Bryant verschijnt voor de allerlaatste keer op de court wanneer hij met 'zijn' Los Angeles Lakers aantreedt tegen Utah Jazz. De Black Mamba, een van de succesvolste basketballers in de geschiedenis van de NBA, neemt na 20 jaar afscheid van het allerhoogste niveau, waardoor sportliefhebbers uit de hele wereld nog één glimp van de levende legende proberen op te vangen. Fans met een rijkgevulde portemonnee kunnen voor minstens 860 euro nog een allerlaatste ticket bemachtigen, terwijl zo'n 400 à 500 professionals uit de (internationale) mediasector in het stadion aanwezig zijn voor een laatste portret. Kijkcijfers zullen daarnaast exploderen, omdat het gros van de sportliefhebbers vanavond nog één keer voor de buis zit om zijn laatste 'shots' te kunnen zien. Ongeacht de uitslag zal deze woensdag de sportboeken in gaan als #MambaDay, waardoor verschillende sportmerken, atleten en liefhebbers al stilstaan bij het afscheid. Van bekende sporters als Roger Federer en Serena Williams tot aan een videoboodschap van de FC Barcelona-selectie.

Lees verder »

Michel Dusée verlaat SportNEXT en draagt stokje over aan Remco Tervoort

08/04/2016 11:000 reacties1929

communitymanager_michel.jpg

Ik vertrek! Na meer dan 500 blogs op SportNEXT gepubliceerd te hebben, is een blog over je eigen vertrek misschien wel het moeilijkste van allemaal! Ruim vier jaar heb ik met veel passie, enthousiasme en plezier gewerkt bij Arko Sports Media en heb ik de kans gehad om aan toffe projecten als SportNEXT, SportNEXT België, Sponsorreport, Sport & Strategie (/Vlaanderen) en Sportdelen te mogen werken. Vanaf de zijlijn en tribune heb ik alle ontwikkelingen en de (professionele) groei van de Nederlandse én Belgische sportbusinessmarkt van dichtbij meegemaakt. Toch kwamen op een gegeven moment de kriebels in mijn buik: in plaats van een (vooral) analyserende en beschrijvende rol, wilde ik altijd een keer zelf óp het veld staan. Die kans heb ik gekregen: per 1 mei 2016 begin ik aan een nieuwe uitdaging als junior marketeer bij de Eredivisie CV (ECV). Remco Tervoort zal mijn stokje als communitymanager SportNEXT overnemen. 

Lees verder »