{author}

Olivier Goetgeluck

Mede-oprichter Elite Athletes

Olivier Goetgeluck is mede-oprichter van Elite Athletes (eliteathletes.be), een onderneming in de sport waarmee hij - met het neerzetten van een Performance Center in Antwerpen - Belgische basketbalspelers wil helpen in hun weg naar een profcarriere . Olivier studeerde recent af aan de Faculteit Toegepaste Economische Wetenschappen van de Universiteit Antwerpen. Voor zijn master thesis onderzocht hij hoe sport clubs van social media gebruiken zouden moeten maken om de relatie met hun fans te verbeteren. Verder voltooide hij ook de Expert Class Sport Management aan de Vrije Universiteit Brussel.

Website »Twitter »LinkedIn »

Playing for Success: Community Initiatieven als Content Marketing Strategie?

09/04/2013 07:300 reacties1668

Groepsfoto_Antwerp_Giants.jpg

In een vorige post omtrent social media content die werkt gaf ik reeds aan dat sportclubs sociale initiatieven zouden moeten opzetten in hun nabije omgeving - enerzijds (uiteraard) vanuit een sociaal oogpunt, anderzijds in functie van hun content marketing strategie. In "The New WTP: Willingness To Participate" gaf Michael Parent aan dat het delen van content het meest cruciale element is voor een geslaagde social media aanwezigheid. Topsportclubs zouden in de gemeenschapsinitiatieven waaraan ze meewerken dan ook méér moeten zien dan "iets teruggeven aan de maatschappij" en deze als content-generators moeten beschouwen die deel uitmaken van hun online marketing strategie.

Lees verder »

Belgische Basketbaltalenten zijn Pissed Off For Greatness

04/02/2013 08:300 reacties1081

olivier_talenten.jpg

"Pissed Off For Greatness." Zo luidt de titel van de officiële trailer van Belgium Got Game - een toernooi dat de grootste opkomende basketalenten uit België jaarlijks tracht samen te brengen en in 2013 aan zijn tweede editie toe is. Belgium Got Game komt met een duidelijke boodschap, welke vervat zit in de naam van het toernooi. Belgium GOT GAME - België kan basketballen en heeft wel degelijk jong talent. Talent dat de kans moet krijgen om zich te ontwikkelen en speeltijd verdient in de Belgische eerste klasse - de Ethias League. Echter weinig jonge spelers krijgen speeltijd. De meesten onder hen moeten uitwijken naar de 2de klasse - nu al de eerste klasse van de Belgen genoemd, verspelen kostbare tijd in hun prille carrière als bankspeler of verkassen naar het buitenland.

Lees verder »

Social media content die werkt: verleden en traditie van de club

23/10/2012 07:300 reacties1120

olivier_socialmediacontent.jpg

Onderstaand ziet u het pre-game ritueel van voetbalclub Benfica in Lissabon. Een arend vliegt - zoals de traditie het wil - het stadion rond voor de thuiswedstrijden. De fans gaan uit hun dak! Elke club heeft ze wel: de oude legenden waarvan iedereen nog spreekt, de charismatische coaches die het ooit zeer goed deden, de clublieden die al jarenlang tijdens de wedstrijden doorheen het stadion galmen. Zulke elementen van het sportgebeuren wekken bij de fan van de sportclub een gevoel van nostalgie op. Een gevoel dat bovendien vaak een antecedent is voor de ontwikkeling van trouwheid aan de club. Clubs zouden hierop moeten inspelen door frequent even terug te gaan in de tijd, door af en toe eens een team dat het toen toch wel heel goed heeft gedaan in de bloemetjes te zetten.

Lees verder »

Social media content die werkt: toon je gemeenschap liefde!

18/10/2012 07:300 reacties5957

olivier_barcacommunity.png

Online social media applicaties maken het voor atleten en sport organisaties mogelijk én makkelijk om traditionele media over te slaan door informatie te delen die voordien niet gedeeld kon worden. Uit Broughton's survey bij American Football en Baseball fans blijkt ook dat fans meer tijd steken in het volgen van sportcompetities sinds hun favoriete clubs en spelers social media profielen aanmaakten én dat ze zich bovendien ‘meer fan’ voelen sinds ze hun favoriete ploeg begonnen te volgen via Facebook, Twitter en gelijkwaardige social media websites.

Lees verder »