{author}

Wouter De Jonckheere

Wouter startte in mei 2016 bij Socios Sports. Na zijn studie Sporteconomie startte hij als sportmarketeer bij Sport/Voetbalmagazine en Sport/Foot Magazine. In december 2010 lanceerde hij de site Voetbalquiz.be, samen met het Amsterdamse bedrijf Play like a Champion. Nu Socios Sports.
Tussen 2011 en 2015 werkte hij op freelance basis voor bedrijven als Zamante, Sports Ad-X, de Nationale Loterij (Scooore), Move to Cure (Lieven Maesschalck) en Toyota Motors Europa.
Bij Socios Sports is Wouter verantwoordelijk voor de internationale groei van Content Stadium.

Twitter »LinkedIn »

Club Brugge zet in op data-driven communicatie

06/11/2017 08:390 reacties139

Club_Brugge_Blog_Wouter.png

Club Brugge zette de afgelopen weken de eerste stappen richting een meer data-driven communicatie via Facebook, Twitter en Instagram.

Lees verder »

FC Barcelona pakt uit met geweldige wervingscampagne: ‘Next stop, Barça Fans’

13/03/2015 06:000 reacties1302

barca_fan_video_fp.jpg

De content marketeers van FC Barcelona mogen dan wel eens een foutje maken (Welcome to Barçalona), ze komen toch keer op keer met geweldige campagnes! Om fans van over heel de wereld te converteren tot geregistreerde fans, lanceerden ze een geweldig filmpje. Met het filmpje Next stop: Barça Fanshoopt de Spaanse topclub supporters warm te maken om zich te registreren als Barça Fan, om zodoende (uiteindelijk) een zo groot mogelijke fan database op te bouwen. 

Lees verder »

Replay activeert FC Barcelona deal

11/10/2014 09:000 reacties1236

replay_barca.jpg

Replay is sinds vorig seizoen “official partner for formal and casual wear” van FC Barcelona. Binnen hun rechtenpakket beschikken ze over de mogelijkheid om spelers te claimen voor hun reclame spot… De manier waarop ze hun nieuwe spot hebben ingevuld, is leuk. Oordeel zelf. Iniesta, Neymar, Rakitic, Suarez en Piqué “stretchen” de nieuwe Hyperflex elk op hun eigen manier.

Lees verder »

Socceroos vs Belgian Red Devils: de strijd op social media

04/09/2014 09:300 reacties1722

socceroosbel_fp.jpg

De Rode Duivels komen vanavond tegen Australië voor het eerst in actie sinds hun uitschakeling in de kwartfinales van het WK tegen Argentinië. De Socceroos waren ook aanwezig op het WK in Brazilië, maar verloren hun drie groepswedstrijden tegen Chili, Nederland en Spanje. Het belooft een mooie match te worden tussen twee teams die - beiden met een frisse start - willen bouwen aan succesvolle kwalificatiereeks. Maar niet alleen op het veld is het een interessante ontmoeting, ook op social media wordt er fel gestreden. Het eerste wapenfeit was gisteren al op Twitter te zien.. 

Lees verder »