{author}

Jeroen Rochtus

Afgestudeerd als master in de marketing met een passie voor alles wat met sponsoring te maken heeft. Dankzij mijn masterproef omtrent de online activatie van sportsponsoring ben ik me meer beginnen toeleggen op dit vakgebied. Ik ben momenteel actief als Account Manager bij Sporting Lokeren en ben co-oprichter van het sportmarketing bureau Sponsorade.

Website »Twitter »LinkedIn »

België alvast kampioen originaliteit?

23/06/2014 09:000 reacties1367

jeroen_fp_nescafe.jpg

De kop is er af en België is door naar de volgende ronde. Kunnen onze Rode Duivels stunten en wereldkampioen worden? Wie zal het zeggen en vooral wie zal het doen? Mertens? Hazard? Wilmots zelf? Daarover gaan wij het vandaag niet hebben, dat is voer voor onze kranten. Zijn we de kampioen van de originaliteit? Dat is pas een boeiende discussie. Onze noorderburen wonnen de eerste wedstrijd van het WK met 5-1 van Spanje en dit was wat we de dagen er na zagen.

Lees verder »

Supporters tevreden houden dankzij fan engagement

13/12/2013 07:300 reacties2073

jeroen_huwaibordor.jpg

De rode duivels gaan naar Brazilië en mogen daar in de groepsfase Algerije, Zuid-Korea en Rusland bekampen. De rol van de supporters tijdens de weg naar Brazilië was niet te onderschatten. Dankzij een oersterke fan engagement werden de supporters betrokken bij het wedstrijdgebeuren. De ‘Duiveluitdagingen’ toonden aan dat echte fans meer willen dan enkel spektakel op de groene mat. Supporters willen interactie en hun verwachtingen blijven stijgen. Als er niet aan die verwachtingen voldaan kan worden, zullen ze elders gaan.

Lees verder »

Legendarische sportmomenten doen sponsoring bruisen

08/07/2013 09:000 reacties1912

jeroen_header.png

Sportsponsoring kent al jaren een positieve evolutie. Toch zijn er nog heel wat bedrijven die mooie kansen onbenut laten om meer uit hun sponsoring te halen. Daarom, beste sponsor, willen we u het volgende meegeven: reageer gretig en gevat op unieke, opvallende gebeurtenissen uit de sportactualiteit. Zo zul je veel meer bekendheid te vergaren. In de loop der jaren werden al heel wat leuke top topicals (= advertentie naar aanleiding van een nieuwsfeit) ontwikkeld. Ook wel “inhakers” genoemd. Een korte bloemlezing.

Lees verder »