{author}

Fons Van Dyck

Strategisch directeur THINK BBDO

Fons Van Dyck staat aan het hoofd van Think BBDO. Als expert in strategische marketing en communicatie heeft hij een sterke reputatie en autoriteit opgebouwd in België en daarbuiten. Als strategisch directeur is hij betrokken bij alle projecten van Think BBDO. Hij begeleidde bedrijven en organisaties als Umicore, Base, Red Market, Bekaert, Janssen Pharmaceutica en de Vlaamse overheid.

Website »Twitter »LinkedIn »

Omwenteling

05/09/2014 09:000 reacties1815

fons_PG_header.jpg

De voorbije zomer was geen komkommertijd voor marketeers en hun merken. Procter & Gamble kondigde een drastische sanering van zijn merkenportefeuille aan. Onderzoek geeft intussen aan de consumenten wereldwijd steeds meer hun vertrouwen kwijt geraken in merken. Zelfs in supermarkten.

Lees verder »

De neveneffecten van het WK voetbal

11/06/2014 06:300 reacties1879

fons_wk_neven_fp.jpg

Meer dan een week geleden scoorde VTM record kijkcijfers voor de oefenwedstrijd van de nationale voetbalploeg tegen Zweden. Ook afgelopen zondag viel het gewone leven even stil voor de laatste wedstrijd van de Rode Duivels op eigen bodem voor de afreis naar Brazilië. Wij zijn allemaal fan. Maar wat zijn de extra-sportieve neveneffecten van zoveel voetbalgekte?

Lees verder »

Help, mijn merk wordt gekaapt

19/02/2014 07:300 reacties2326

fons_helpmijnmerk2.jpg

Wereldmerken, van Coca Cola tot McDonald’s, liggen naar aanleiding van hun sponsoring van de Olympische Spelen in Sochi zwaar onder vuur van allerhande actiecomités die opkomen voor de rechten van de holebi gemeenschap. Deze en andere merken zijn in het verleden al wel eens vaker in het oog van een maatschappelijke storm terecht gekomen, maar wat nu opvalt is dat drukkingsgroepen de officiële sociale media kanalen van de bewuste merken ‘kapen’ om hun eigen kritische boodschap te verspreiden.

Lees verder »

Merk Voetbal

15/10/2013 06:300 reacties4460

10204794065_4062551702_o.jpg

Het land lijkt deze dagen wel helemaal in de ban van de Rode Duivels. Daarvoor zorgen natuurlijk in de eerste plaats de sportieve prestaties van de nationale ploeg, maar ook de marketingmachine heeft al flink haar werk gedaan. Het is meer dan ooit duidelijk dat voetbal veel meer is dan een wedstrijd van 90 minuten. Maar wat maakt van een voetbal nu een sterk merk?

Lees verder »