{author}

Lieven Frans

Lieven Frans heeft een diploma journalistiek (specialisatie sportjournalistiek) behaald aan de Plantijn Hogeschool in Antwerpen en voltooide daarna het postgraduaat sport, economie en communicatie aan de Vrije Universiteit Brussel. Momenteel is hij aan de slag als Business Development verantwoordelijke bij SportsCom, het enige onafhankelijke sportmarketingbureau in België dat bedrijven en organisaties begeleidt om de beoogde sportmarketingdoelstellingen te halen en de ROI te verhogen.

Twitter »LinkedIn »

Hoe AS Roma alle records op sociale media verpulverde met het afscheid van een icoon

19/06/2017 09:560 reacties285

Totti.png

De tijd vliegt. Zondag was het alweer drie weken geleden dat één van de levende legendes van het hedendaagse voetbal zijn schoenen definitief aan de wilgen hing: Francesco Totti. Toen de Romeinse halfgod zijn afscheid aankondigde, was dat voor het digitale mediateam van de club het startschot van een enorme uitdaging. Ook online, op sociale media, moest Totti een waardig afscheid krijgen. Een afscheid dat alle records verpulverde, zo blijkt.

Lees verder »

Een gemeenschappelijk stadion in Antwerpen, is dat haalbaar?

17/05/2017 06:300 reacties613

royal_antwerpfc.jpg

Na de terugkeer van Royal Antwerp Football Club naar de Jupiler Pro League (1A) en die van KFCO Beerschot-Wilrijk naar de Proximus League (1B) werd het dossier 'gemeenschappelijk stadion' in Antwerpen nog maar eens van onder het stof gehaald. Er vloeide al ontzettend veel inkt over dit heikele thema, maar zelden of nooit wordt het bekeken vanuit sportmarketing-oogpunt.

Lees verder »

Primeur: de NBA laat als eerste major league shirtsponsoring toe

19/04/2016 06:290 reacties1103

nba_sponsoring_fp.jpg

Het is zover! Ik schreef in een niet zo ver verleden al op Sportnext dat shirtsponsoring in de NBA een kwestie van tijd was en de kogel is nu ook door de kerk. De eigenaars van alle 30 NBA-teams hebben vrijdag gestemd over shirtsponsoring en vanaf het seizoen 2017-2018, het seizoen dat Nike de plek inneemt van Adidas als official provider van de league, zal er op alle jerseys een klein logo toegestaan zijn.

Lees verder »

Op deze absurde manier verloor Nike Stephen Curry aan Under Armour

30/03/2016 10:000 reacties978

stephencurry_fp.jpg

Zo wat alles wat Stephen Curry tegenwoordig aanraakt, verandert in goud. De absolute smaakmaker van de Golden State Warriors is inmiddels uitgegroeid tot één van de commerciële uithangborden van de NBA en lijkt nog lang niet aan zijn plafond te zitten. In 2013 had Nike de kans om Curry langer aan zich te verbinden, maar het Amerikaanse concern blunderde en zag Curry - met miljarden dollars in z’n kielzog - naar Under Armour trekken. Hoe dat komt, zal je nauwelijks geloven.

Lees verder »