{author}

Peter Sprenger

Peter Sprenger is werkzaam in het bedrijfsleven en heeft een nauwe affiniteit met sport. Hij is in het verleden betrokken geweest bij diverse sportorganisaties op het terrein van media & marketing. Hij begeleidt bedrijven als het gaat om de transitie naar de digitale wereld en het aanpassen van de bedrijfsstrategie aan veranderende omstandigheden en markten. In het verleden is hij werkzaam geweest bij Rabobank NL, Ricoh en Infostrada Sports Group. Hij is auteur van diverse boeken w.o. het recent verschenen ‘De iPad economie’. Als docent is hij verbonden aan de programma’s Digitaal Leiderschap en Strategisch Leiderschap van de Rijksuniversiteit Groningen. Bij de IBO Business School doceert hij Marketing in het MBA programma. Tevens is Peter gastdocent bij het Innovation & Technology Entrepreneur programma van de TU Eindhoven.

Website »Twitter »

De 10 (sport)marketingtrends voor 2016

30/12/2015 07:300 reacties1227

marketing_trends_peter_fp.jpg

Rond de jaarwisseling staan we op SportNEXT traditiegetrouw stil bij de nieuwste trends. Zo zal Gijsbregt Brouwer in de komende weken twee keer zijn licht laten schijnen op de belangrijkste (te verwachten) ontwikkelingen in de sportmarkt. Wat is het kader voor de SportNEXT trends? En nog belangrijker: wat zijn de vijf sporttrends voor 2016? Maar naast trends in de (Nederlandse) sportmarkt zijn er nog talloze bewegingen, ontwikkelingen en trends die voor sportmarketeers onwijs interessant zijn. Eerder kwamen al de vijf trends voor social media in de sport en de vijf trends in sportkleding aan bod. Vandaag gaat Peter Sprenger in op de 10 (sport)marketingtrends voor 2016. Wat zijn de marketingvoorspellingen voor komend jaar? 

Lees verder »

10 takeaways van de MarTech conference 2015

23/10/2015 06:300 reacties1245

martech_conf_tot_fp.jpg

Technologie is van een steeds grotere invloed op het marketingvak. In de digitale wereld worden 'customer experience' en 'user experience' een twee-eenheid. Wat waren de belangrijkste conclusies van de MarTech conference 2015?

Lees verder »

MarTech Conference 2015 in Londen: De scope of marketing is extending

22/10/2015 14:300 reacties1069

martech_conf_day4.jpg

De scope of marketing is expanding. Belangrijke merken begrijpen steeds beter dat ze laag voor laag moeten bouwen aan het digitale ecosysteem rond de klant. Carlsberg, Haagen Group, Spotify enzovoort worden digitale service organisaties. Elon Musk van Tesla noemt zijn eigen bedrijf zelfs een software bedrijf. Retailer John Lewis past digitale innovatie op een hele originele manier toe met kinderknuffels.

Lees verder »

MarTech Conference 2015 in Londen: Interview Scott Brinker

22/10/2015 12:400 reacties966

martech_thomas.jpg

Scott Brinker is thoughtleader op het terrein van marketing & technology en organisator van de MarTech Conference 2015 in Londen. In de video geeft hij zijn visie op hoe marketing en technologie integreren en waarom het cruciaal is voor organisaties om deze trends te begrijpen. Hij gebruikt de wereldwijde multinational DHL - één van de gepresenteerde cases op het congres - als inspirerend voorbeeld.

Lees verder »