{author}

Eva De Poorter

Masterstudente Journalistiek - Koers! - Wannabe Flandrienne - Boekenliefde

Twitter »LinkedIn »

‘Meer D’hoores en Vannieuwkerkes a.u.b.’ - Heijl over de media-aandacht voor dameswielrennen

07/05/2015 09:150 reacties2743

joliendhoore_wiki.jpg

Marko Heijl is sponsoring- en pr-manager van Soudal, een merk dat zowel een wielerteam (Lotto-Soudal) met mannen als vrouwen sponsort. Heijl laat geen moment onbenut om te vragen aan de media waarom ze het dameswielrennen geen aandacht geven. Er is verbetering, maar het gaat zeer traag. Ik krijg bij de media telkens het klassieke verhaal te horen. Dat er veel minder interesse is in vrouwenkoers dan in mannenkoers. Dat argument kan je makkelijk afblokken. Aandacht kan je creëren door wat te tonen. Dameswielrennen is vooral onbemind omdat het onbekend is. In het begin van de jaren 1990 was er bijvoorbeeld ook weinig aandacht voor veldrijden. De VRT heeft toen aandacht gecreëerd, omdat ze de uitzendrechten voor het voetbal kwijt was. Het andere argument is financieel. Een koers capteren is enorm duur.

Lees verder »