{author}

Remco Tervoort

Communitymanager SportNEXT | Arko Sports Media | Te bereiken via remco.tervoort@sportsmedia.nl of @remcotervoort (Twitter).

Twitter »LinkedIn »

De 4 belangrijkste lessen van de International Champions Cup

14/08/2017 06:300 reacties88

ICC_Barcelona.jpg

Hoewel de meeste voetbalcompetities nog moeten beginnen, werden liefhebbers de afgelopen weken al getrakteerd op affiches als FC Barcelona-Real Madrid, Manchester United-Manchester City en Paris Saint-Germain-Juventus. De Europese top trof elkaar in de voorbereiding op het nieuwe seizoen in de Verenigde Staten, Singapore en China in het kader van de International Champions Cup. Het voorbereidingstoernooi dat is uitgegroeid tot een mini-Champions League. Clubs profileren zich en de organisatie van het toernooi innoveert op allerlei gebieden. Wat zijn de 4 belangrijkste lessen van de International Champions Cup?

Lees verder »

De meest creatieve manieren om transfers aan te kondigen op social media

11/08/2017 16:250 reacties111

Pellegrini_Roma_FIFA17.jpg

De tijden dat voetbalclubs een transfer aankondigden door een persbericht te versturen of een berichtje op de clubsite te zetten, zijn voorbij. Steeds meer clubs verzinnen creatieve manieren om zoveel mogelijk aandacht te genereren voor de nieuwe speler. Van WhatsApp tot Snapchat en van een quiz op Twitter tot witte rook uit een schoorsteen. We maakten een overzicht van de meest in het oog springende aankondigingen van transfers deze zomer.

Lees verder »

Allianz shirtsponsor van Anderlecht in Champions League

27/07/2017 11:260 reacties325

Anderlecht_Allianz.jpg

Allianz is komend seizoen de shirtsponsor van Anderlecht in de Champions League. De verzekeraar was de voorbije drie seizoenen al sponsor van de Belgische topclub, maar staat nu ook voor het eerst op de shirts.

Lees verder »

Formule 1 wil jongeren bereiken door samenwerking met Snapchat

14/07/2017 08:000 reacties215

Hamilton_Alonso_storytelling.jpg

Na deals met onder meer de NFL, NBA en Wimbledon gaat Snapchat nu ook een samenwerking aan met de Formule 1. Tijdens de komende Grands Prix zal er via Discover exclusieve content te zien zijn op Snapchat. Het is de eerste commerciële samenwerking van de Formule 1 met een digitaal en mobile first platform.

Lees verder »