{author}

Remco Tervoort

Communitymanager SportNEXT | Arko Sports Media | Te bereiken via remco.tervoort@sportsmedia.nl of @remcotervoort (Twitter).

Twitter »LinkedIn »

100 bestbetaalde sporters ter wereld, Cristiano Ronaldo opnieuw aan kop

09/06/2017 06:300 reacties158

Cristiano_Ronaldo_Portugal.jpg

Het Amerikaanse tijdschrift Forbes brengt jaarlijks een lijst uit met de 100 bestbetaalde sporters ter wereld. Net als vorig jaar voert Cristiano Ronaldo de ranglijst aan. De Portugees van Real Madrid verdiende tussen 1 juni 2016 en 1 juni 2017 maar liefst 93 miljoen dollar (82,7 miljoen euro). LeBron James volgt op gepaste afstand met een geschat inkomen van 86,2 miljoen dollar. Lionel Messi (80 miljoen dollar) moet genoegen nemen met de derde plek. Net als in voorgaande jaren wordt de lijst gedomineerd door Amerikaanse sporters. Opvallend is het hoge aantal basketballers in de lijst, namelijk 32. Serena Williams is de enige vrouw in de top 100.

Lees verder »

eSports met dank aan Alibaba toegevoegd aan programma Aziatische Spelen

27/04/2017 06:300 reacties286

esports_dota..jpg

eSports wordt een officiële sport op de Asian Games, de Aziatische variant van de Olympische Spelen. De mededeling volgde dinsdag op de aankondiging van een strategisch partnership tussen de Olympic Council of Aasia (OCA) en Alisports.

Lees verder »

adidas stopt met tv-reclames; misrekening of begin van een trend?

05/04/2017 06:300 reacties4747

AdidasstoreNYv2.jpg

adidas maakte onlangs bekend te stoppen met adverteren op televisie. De Duitse sportgigant concentreert zich alleen nog op digitale media. Het lijkt op het eerste gezicht een logische keuze omdat het merendeel van de klanten van adidas voornamelijk digitaal actief is, maar als we naar de cijfers kijken is het helemaal niet zo’n voor de hand liggende zet.

Lees verder »

4 takeaways van de SPORTNEXT Live Sessie: de strijd om live sportcontent

15/03/2017 11:570 reacties576

WK_shorttrack.jpg

In de sport zijn de laatste jaren nieuwe businessmodellen ontstaan, en storytelling, het gebruik van data en community building worden belangrijker. Tijdens de SPORTNEXT Live Sessie: de strijd om live sportcontent van afgelopen vrijdag tijdens het KPN WK Shorttrack kwamen al deze onderwerpen aan bod. In vijf sessies gingen we dieper in op het veranderende medialandschap en de uitdagingen en kansen voor marketeers. Wat waren de belangrijkste conclusies van de Live Sessie?

Lees verder »