{author}

Jan de Leeuw

Jan de Leeuw is docent aan de opleidingen SPECO en Johan Cruyff University van Fontys Economische Hogeschool Tilburg en lid van de kenniskring van het lectoraat ‘Sportbusiness’ van deze hogeschool. Hij schreef meer dan 100 boeken waaronder De Sportwereld voor het HBO (2014) en Sportbusiness en ethiek (2013). Jan de Leeuw is bestuurslid van stichting De Sportwereld. In 2008 was hij winnaar van de Fontys Kennisprijs. Jan de Leeuw is erelid van de Businessclub Vrienden Van SPECO (BVVS).

Twitter »

Voetbal als religie: tentoonstelling fan engagement

29/06/2017 06:300 reacties273

Anderlecht-fan.jpg

Eén van de belangrijkste thema’s in de sportmarketing van de laatste jaren is fan engagement. Engagement betekent letterlijk 'betrokkenheid'. Fan engagement is de gevoelsmatige betrokkenheid van een fan met een sportmerk die tot uitdrukking komt in gedachten en praktijken. Een sportmerk kan een individuele sporter zijn, maar ook een sportteam. We concentreren ons in deze blog vooral op fans en sportteams.

Lees verder »