{author}

Wim Mathues

Wim Mathues is sinds midden 2018 Digital Sales & Marketing Lead bij Coca-Cola European Partners, met focus op eCommerce en digitale partnerships/innovaties. Eerder was Industry Lead Media & Entertainment en later ook Marketing Director Southern Europe bij GfK, en leidde zo o.a. sportmarketingresearch & -consultancy voor klanten in België, Nederland, de UK etc. Daarnaast heeft hij met MCMC sinds 2011 zijn eigen marketingbureau met voornamelijk sport- & entertainmentklanten als bwin Digital Entertainment, Ladbrokes, Pro Basketball League, OHL, de Belgische Cycling Cup, of Sniper Cycling Team van meervoudig wereldkampioen veldrijden Wout Van Aert. Verder doceert hij sportmarketing aan de UCLL en is hij gastdocent aan o.a. VIVES, UGent, KULeuven, VUB, Odissee, Uantwerpen, Howest, AP Hogeschool en Erasmus Hogeschool. Tot slot was Wim ook jurylid voor de ESA Excellence Awards van de European Sponsorship Association in Londen, bij de categorie “Best Sponsorship in Europe”.

Website »Twitter »LinkedIn »

4 manieren om de kracht van sportfans optimaal te benutten

31/07/2017 06:300 reacties1053

GFK_fans.png

Met de zomer van 2017 volop in gang, staat er heel wat keuze op het menu van de doorsnee sportfan, ook in de VS. De Golden State Warriors en Pittsburgh Penguins werden respectievelijk reeds tot basketbal- en ijshockeykampioen gekroond, maar verder is het ook genieten van baseball, voetbal, racing, golf en tennis.

Lees verder »