Digital Sports Day 2017 omvat alle digitale kansen in de sport

18/09/2017 15:530 reacties153

DigitalSportsDay2017.png

Op 31 oktober wordt voor het derde jaar Digital Sports Day georganiseerd. Inmiddels is het evenement uitgegroeid tot een netwerkevenement waar 500 sportprofessionals unieke kennis van 25 digitale experts en docenten ophalen. Het evenement vindt dit jaar plaats in Supernova, de hightech zaal van de Jaarbeurs Utrecht.

Lees verder »

Hoe populair is de Champions League nog?

24/08/2017 12:170 reacties174

UEFA_Champions_League.jpg

Eind deze week weet Feyenoord tegen welke clubs het mag opnemen in de groepsfase van de Champions League. Het zou zomaar eens voorlopig de laatste loting met een Nederlandse deelname kunnen zijn. Volgend jaar stroomt de Eredivisiekampioen in elk geval niet meer automatisch door naar de groepsfase van de Champions League. In Rotterdam gaan de passe-partouts als warme broodjes over de toonbank. Aan interesse daar geen gebrek. Maar loopt het grote publiek nog wel warm voor de Champions League?

Lees verder »

4 manieren om de kracht van sportfans optimaal te benutten

31/07/2017 06:300 reacties248

GFK_fans.png

Met de zomer van 2017 volop in gang, staat er heel wat keuze op het menu van de doorsnee sportfan, ook in de VS. De Golden State Warriors en Pittsburgh Penguins werden respectievelijk reeds tot basketbal- en ijshockeykampioen gekroond, maar verder is het ook genieten van baseball, voetbal, racing, golf en tennis.

Lees verder »

Een gemeenschappelijk stadion in Antwerpen, is dat haalbaar?

17/05/2017 06:300 reacties620

royal_antwerpfc.jpg

Na de terugkeer van Royal Antwerp Football Club naar de Jupiler Pro League (1A) en die van KFCO Beerschot-Wilrijk naar de Proximus League (1B) werd het dossier 'gemeenschappelijk stadion' in Antwerpen nog maar eens van onder het stof gehaald. Er vloeide al ontzettend veel inkt over dit heikele thema, maar zelden of nooit wordt het bekeken vanuit sportmarketing-oogpunt.

Lees verder »

adidas stopt met tv-reclames; misrekening of begin van een trend?

05/04/2017 06:300 reacties4926

AdidasstoreNYv2.jpg

adidas maakte onlangs bekend te stoppen met adverteren op televisie. De Duitse sportgigant concentreert zich alleen nog op digitale media. Het lijkt op het eerste gezicht een logische keuze omdat het merendeel van de klanten van adidas voornamelijk digitaal actief is, maar als we naar de cijfers kijken is het helemaal niet zo’n voor de hand liggende zet.

Lees verder »