De opkomst van sport

23/02/2017 06:301 reactie983

PSG_opkomst_header.jpg

Niet de participatiecijfers, de verbindende kracht van sport, de groei van vrouwenvoetbal of de maatschappelijke werking die sport heeft op de wereld staat in dit blog centraal. Nee, het gaat om de pure opkomst bij stadionsporten. De laatste vijftien minuten voordat de wedstrijd begint. De voorbereiding, build-up, kracht, passie, spanning, emotie, betrokkenheid. Het klaarstomen van de atleten voor het ultieme. Waarin het publiek tot dezelfde spanning en extase wordt gebracht om samen de ultieme beleving te ervaren. De FAN Experience.

Lees verder »

Driedaagse De Panne - Koksijde en Golazo gaan uitgebreide samenwerking aan

14/02/2017 17:570 reacties713

DriedaagseDePanne_Golazo.jpg

Golazo zal de vzw Koninklijke Veloclub Panne Sportief assisteren bij het sportieve en bij tal van organisatorische zaken: sponsoring, hospitality, communicatie,... Beide partijen willen op die manier het historische evenement nog sterker maken voor de toekomst. De eerste editie van de koers (toen nog "Vierdaagse van De Panne") werd precies 40 jaar geleden gereden.

Lees verder »

De vijf sporttrends voor 2017

12/01/2017 06:300 reacties1268

Sporttrends2017_HeaderBE.jpg

Voor komend jaar voorzie ik de volgende vijf sport trends: 1) Denk en doe klein, 2) Op reis naar je beste ik, 3) Thuis sporten als in de gym, 4) Alles wordt een challenge en 5) Cryo en bio. In mijn “State of Sport” schets ik het kader voor deze trends: de sportwereld waarin we nu leven. Mocht je die nog niet gelezen hebben, dan is het wijs dat eerst te doen. Hieronder licht ik de vijf sport trends toe.

Lees ook: State of Sport: kader bij de Sporttrends van 2017

Lees verder »

Adidas geeft fans mogelijkheid om zelf shirt voor voetbalclub te ontwerpen

12/08/2016 06:300 reacties1062

adidas_creatorstudio.jpg

Adidas geeft voetbalfans de mogelijkheid om zélf een shirt te ontwerpen voor clubs als Manchester United en Real Madrid. Met behulp van het nieuwe platform Creator Studio kan iedereen het ontwerp van het derde shirt van zes door het Duitse sportmerk gesponsorde clubs maken.

Lees verder »

Under Armour: Van startup tot health & fitness company

21/07/2016 06:300 reacties1143

Under_Armour.png

Under Armour is in twintig jaar tijd uitgegroeid tot het tweede grootste sportmerk in de Verenigde Staten. Maar ook het Amerikaanse bedrijf was ooit een startup. Met een uitgekiende strategie en opzienbarende marketingcampagnes ontwikkelde Under Armour zich tot een grote speler op de markt en is het van challenger getransformeerd tot trendsetter. Tijdens het Sport eXperience-event in de SX in Eindhoven werd het verhaal van het sportmerk gebruikt ter inspiratie en als voorbeeld voor Nederlandse startups.

Lees verder »