4 manieren om de kracht van sportfans optimaal te benutten

31/07/2017 06:300 reacties683

GFK_fans.png

Met de zomer van 2017 volop in gang, staat er heel wat keuze op het menu van de doorsnee sportfan, ook in de VS. De Golden State Warriors en Pittsburgh Penguins werden respectievelijk reeds tot basketbal- en ijshockeykampioen gekroond, maar verder is het ook genieten van baseball, voetbal, racing, golf en tennis.

Lees verder »

Een gemeenschappelijk stadion in Antwerpen, is dat haalbaar?

17/05/2017 06:300 reacties954

royal_antwerpfc.jpg

Na de terugkeer van Royal Antwerp Football Club naar de Jupiler Pro League (1A) en die van KFCO Beerschot-Wilrijk naar de Proximus League (1B) werd het dossier 'gemeenschappelijk stadion' in Antwerpen nog maar eens van onder het stof gehaald. Er vloeide al ontzettend veel inkt over dit heikele thema, maar zelden of nooit wordt het bekeken vanuit sportmarketing-oogpunt.

Lees verder »

adidas stopt met tv-reclames; misrekening of begin van een trend?

05/04/2017 06:300 reacties5268

AdidasstoreNYv2.jpg

adidas maakte onlangs bekend te stoppen met adverteren op televisie. De Duitse sportgigant concentreert zich alleen nog op digitale media. Het lijkt op het eerste gezicht een logische keuze omdat het merendeel van de klanten van adidas voornamelijk digitaal actief is, maar als we naar de cijfers kijken is het helemaal niet zo’n voor de hand liggende zet.

Lees verder »

De opkomst van sport

23/02/2017 06:301 reactie1463

PSG_opkomst_header.jpg

Niet de participatiecijfers, de verbindende kracht van sport, de groei van vrouwenvoetbal of de maatschappelijke werking die sport heeft op de wereld staat in dit blog centraal. Nee, het gaat om de pure opkomst bij stadionsporten. De laatste vijftien minuten voordat de wedstrijd begint. De voorbereiding, build-up, kracht, passie, spanning, emotie, betrokkenheid. Het klaarstomen van de atleten voor het ultieme. Waarin het publiek tot dezelfde spanning en extase wordt gebracht om samen de ultieme beleving te ervaren. De FAN Experience.

Lees verder »

Driedaagse De Panne - Koksijde en Golazo gaan uitgebreide samenwerking aan

14/02/2017 17:570 reacties938

DriedaagseDePanne_Golazo.jpg

Golazo zal de vzw Koninklijke Veloclub Panne Sportief assisteren bij het sportieve en bij tal van organisatorische zaken: sponsoring, hospitality, communicatie,... Beide partijen willen op die manier het historische evenement nog sterker maken voor de toekomst. De eerste editie van de koers (toen nog "Vierdaagse van De Panne") werd precies 40 jaar geleden gereden.

Lees verder »