Vier sportmedia-trendbreuken voor 2018

21/12/2017 06:300 reacties211

Conor_Mc_Gregor_UFC.jpg

2017 was het jaar waarin enkele verschuivingen in de sportmediawereld nadrukkelijk de kop opstaken. Het is dan ook onze verwachting dat 2018 het jaar zal worden waarin enkele nieuwe evidenties definitief hun plaats zullen innemen. Wij bespreken de vier evoluties die ons het meest in het oog springen. Ontwikkelingen die reeds zijn ingezet en naar onze verwachting komend jaar een definitieve impact krijgen.

Lees verder »

De tien meest innovatieve sportbedrijven van 2017

19/12/2017 06:300 reacties213

Golden1Center_Sacramento_Kings_shutterstock_530839834.jpg

Sport en innovatie gaan steeds vaker hand in hand. Maar welke bedrijven blinken nou echt uit en wat doen zij waardoor ze uitblinken? Fast Company zette dit jaar wederom de meest innovatieve sportbedrijven op een rij.

Lees verder »

De 4 belangrijkste lessen van de International Champions Cup

14/08/2017 06:300 reacties395

ICC_Barcelona.jpg

Hoewel de meeste voetbalcompetities nog moeten beginnen, werden liefhebbers de afgelopen weken al getrakteerd op affiches als FC Barcelona-Real Madrid, Manchester United-Manchester City en Paris Saint-Germain-Juventus. De Europese top trof elkaar in de voorbereiding op het nieuwe seizoen in de Verenigde Staten, Singapore en China in het kader van de International Champions Cup. Het voorbereidingstoernooi dat is uitgegroeid tot een mini-Champions League. Clubs profileren zich en de organisatie van het toernooi innoveert op allerlei gebieden. Wat zijn de 4 belangrijkste lessen van de International Champions Cup?

Lees verder »

4 manieren om de kracht van sportfans optimaal te benutten

31/07/2017 06:300 reacties615

GFK_fans.png

Met de zomer van 2017 volop in gang, staat er heel wat keuze op het menu van de doorsnee sportfan, ook in de VS. De Golden State Warriors en Pittsburgh Penguins werden respectievelijk reeds tot basketbal- en ijshockeykampioen gekroond, maar verder is het ook genieten van baseball, voetbal, racing, golf en tennis.

Lees verder »

Voetbal als religie: tentoonstelling fan engagement

29/06/2017 06:300 reacties989

Anderlecht-fan.jpg

Eén van de belangrijkste thema’s in de sportmarketing van de laatste jaren is fan engagement. Engagement betekent letterlijk 'betrokkenheid'. Fan engagement is de gevoelsmatige betrokkenheid van een fan met een sportmerk die tot uitdrukking komt in gedachten en praktijken. Een sportmerk kan een individuele sporter zijn, maar ook een sportteam. We concentreren ons in deze blog vooral op fans en sportteams.

Lees verder »