Vier sportmedia-trendbreuken voor 2018

21/12/2017 06:300 reacties211

Conor_Mc_Gregor_UFC.jpg

2017 was het jaar waarin enkele verschuivingen in de sportmediawereld nadrukkelijk de kop opstaken. Het is dan ook onze verwachting dat 2018 het jaar zal worden waarin enkele nieuwe evidenties definitief hun plaats zullen innemen. Wij bespreken de vier evoluties die ons het meest in het oog springen. Ontwikkelingen die reeds zijn ingezet en naar onze verwachting komend jaar een definitieve impact krijgen.

Lees verder »

De tien meest innovatieve sportbedrijven van 2017

19/12/2017 06:300 reacties213

Golden1Center_Sacramento_Kings_shutterstock_530839834.jpg

Sport en innovatie gaan steeds vaker hand in hand. Maar welke bedrijven blinken nou echt uit en wat doen zij waardoor ze uitblinken? Fast Company zette dit jaar wederom de meest innovatieve sportbedrijven op een rij.

Lees verder »

Club Brugge zet in op data-driven communicatie

06/11/2017 08:390 reacties421

Club_Brugge_Blog_Wouter.png

Club Brugge zette de afgelopen weken de eerste stappen richting een meer data-driven communicatie via Facebook, Twitter en Instagram.

Lees verder »

De meest waardevolle sportmerken van 2017

31/10/2017 06:300 reacties370

Het gerenommeerde Amerikaanse tijdschrift Forbes publiceert jaarlijks diverse lijstjes waarin sportclubs, voetbalclubs en andere (sport)organisaties op 'waarde' worden getoetst. Afgelopen week werd de 'Forbes Fab 40' bekendgemaakt, waarin de complete sportmarkt aan bod komt. Wat zijn de 10 meest waardevolle sportmerken op dit moment? Of de 10 meest waardevolle sportevenementen? Welke 10 atleten hebben de grootste '(merk)waarde' en welke sportclubs? De lijstjes worden gedomineerd door Amerikaanse merken en sporters, maar ook Europese sportclubs en evenementen laten van zich horen.

Lees verder »

Arko Sports Media en Fontys Economische Hogeschool Tilburg (SPECO) verlengen samenwerking

23/10/2017 12:380 reacties369

feht_contract_fp.jpg

Arko Sports Media (ASM) en Fontys Economische Hogeschool Tilburg (FEHT) hebben hun brede samenwerking met een jaar verlengd. FEHT is met de opleiding SPECO al sinds de officiële start van SPORTNEXT (september 2011) als een van de initiatiefnemers verbonden aan het sportmarketingplatform en heeft door zijn grote betrokkenheid een belangrijk rol gespeeld in de groei van de grootste sportmarketingcommunity in de Benelux. Het partnership omhelst de titels SPORTNEXT en Sport & Strategie.

Lees verder »