eSports verovert de sportwereld! In het nieuwe SPORTNEXT Magazine

06/07/2017 10:510 reacties299

sportnext_header_magazine_nr1_2017_RGB_header_intekst.jpeg

eSports, wielrennen, citymarketing, vrouwenvoetbal en hospitality 2.0. Al deze onderwerpen komen aan bod in het nieuwe SPORTNEXT magazine. Het magazine verschijnt binnenkort en telt meer dan 80 pagina's vol met inspirerende verhalen, analyses en achtergronden uit de bijzondere wereld van sportmarketing. Ontvang de komende drie edities (tot en met medio 2018) voor €24,95 (excl. btw).

Lees verder »

SPORTNEXT Live Sessie: de strijd om live sportcontent

26/01/2017 10:460 reacties1008

shutterstock_185883095_kopie.jpeg

In Rotterdam Ahoy vindt op 10, 11 en 12 maart het ISU Wereldkampioenschap Shorttrack plaats. De sport heeft de laatste jaren enorm aan populariteit gewonnen in Nederland. Shorttrack is snel, dynamisch en spectaculair. Daarmee voldoet shorttrack aan de kenmerken van een goede mediasport. Het is een sport die jong én oud nog weet te boeien in een tijd waarin het medialandschap verandert. Het WK Shorttrack is daarom het ideale moment om samen met TIG Sports een SPORTNEXT Live Sessie te organiseren over de strijd om live sportcontent. Wat voor verschuivingen vinden plaats in de mediawereld en hoe kunnen marketeers hierop kunnen inspelen?

Lees verder »

De vijf sporttrends voor 2017

12/01/2017 06:300 reacties1258

Sporttrends2017_HeaderBE.jpg

Voor komend jaar voorzie ik de volgende vijf sport trends: 1) Denk en doe klein, 2) Op reis naar je beste ik, 3) Thuis sporten als in de gym, 4) Alles wordt een challenge en 5) Cryo en bio. In mijn “State of Sport” schets ik het kader voor deze trends: de sportwereld waarin we nu leven. Mocht je die nog niet gelezen hebben, dan is het wijs dat eerst te doen. Hieronder licht ik de vijf sport trends toe.

Lees ook: State of Sport: kader bij de Sporttrends van 2017

Lees verder »

Meer beleving door technologie! In het nieuwe SPORTNEXT magazine

11/12/2016 08:000 reacties910

Coversportnext2016najaar.png

Hoe kan digitale technologie de beleving vergroten bij zowel sporters als publiek? Virtual reality, augmented reality, statistieken, apps, livestreams, robots. Alle manieren om de beleving te vergroten komen aan bod in het nieuwe SPORTNEXT magazine. Het magazine komt eraan en telt meer dan 70 pagina's vol met inspirerende verhalen, analyses en achtergronden uit de bijzondere wereld van sportmarketing. Ontvang de komende drie edities (tot en met eind 2017) voor €19,95 (excl. btw).

Lees verder »

Belgische en Nederlandse studenten slaan handen ineen om ons voetbal te redden

29/04/2016 06:300 reacties1705

PSV_stadion.jpg

“Wat? Dan spelen we straks helemaal niet meer mee in Europa…” Dat is de reactie van studenten op een slide die toont dat alle Belgische en Nederlandse eerste klasse ploegen samen vanaf volgend seizoen evenveel aan uitzendrechten verdienen als de ploeg die in de Engelse Premier League degradeert. Dat onze voetbalploegen uit België en Nederland al een tijdje niet meer meetellen op het hoogste niveau is al langer duidelijk. De laatste Europese titels uit de Lage Landen dateren van Feyenoord in 2002, Ajax in 1995 en KV Mechelen in 1988. Maar dat de grote schokgolf die ons helemaal kan uittellen om de hoek staat, dat beseffen velen nog niet.

Lees verder »