4 takeaways van de SPORTNEXT Live Sessie: de strijd om live sportcontent

15/03/2017 11:570 reacties192

WK_shorttrack.jpg

In de sport zijn de laatste jaren nieuwe businessmodellen ontstaan, en storytelling, het gebruik van data en community building worden belangrijker. Tijdens de SPORTNEXT Live Sessie: de strijd om live sportcontent van afgelopen vrijdag tijdens het KPN WK Shorttrack kwamen al deze onderwerpen aan bod. In vijf sessies gingen we dieper in op het veranderende medialandschap en de uitdagingen en kansen voor marketeers. Wat waren de belangrijkste conclusies van de Live Sessie?

Lees verder »

Antwerpen organiseert EK hockey in 2019

01/02/2017 08:550 reacties310

belgische_hockeyers.jpg

De Europese Hockey Federatie en de Koninklijke Belgische Hockey Bond hebben de EuroHockey Championships 2019 toegekend aan Antwerpen. Het epicentrum van dit evenement zal zich situeren op het sportcentrum Wilrijkse Plein. Sporting A, de sportdienst van de stad, investeerde hier recent in hoogwaardige hockeyinfrastructuur.

Lees verder »

SPORTNEXT Live Sessie: de strijd om live sportcontent

26/01/2017 10:460 reacties386

shutterstock_185883095_kopie.jpeg

In Rotterdam Ahoy vindt op 10, 11 en 12 maart het ISU Wereldkampioenschap Shorttrack plaats. De sport heeft de laatste jaren enorm aan populariteit gewonnen in Nederland. Shorttrack is snel, dynamisch en spectaculair. Daarmee voldoet shorttrack aan de kenmerken van een goede mediasport. Het is een sport die jong én oud nog weet te boeien in een tijd waarin het medialandschap verandert. Het WK Shorttrack is daarom het ideale moment om samen met TIG Sports een SPORTNEXT Live Sessie te organiseren over de strijd om live sportcontent. Wat voor verschuivingen vinden plaats in de mediawereld en hoe kunnen marketeers hierop kunnen inspelen?

Lees verder »

Eurosport vanaf 1 januari officieel ‘Home of the Olympics’

04/01/2017 15:510 reacties476

Logo_Eurosport_HomeOfTheOlympicsSN2017vSN3.png

Nieuwjaarsdag 2017 is de start van een nieuwe periode, voor de Olympische Spelen én voor Eurosport. Met de uitzending ‘Millions of Journeys, One Destination’ over de weg van twee sporters vanaf hun jeugd tot aan hun belangrijkste Olympische wedstrijden, met alle opofferingen en hindernissen die zij tegenkomen, presenteert Eurosport zich officieel als ‘Home of the Olympics’. Vanaf dat moment wordt de status van Eurosport als thuisbasis van de Spelen bovendien kracht bijgezet door een nieuw logo in beeld, dat de combinatie Eurosport en de Olympische Spelen weerspiegelt.

Lees verder »

Transparantie in de sport op het tweede Sport & Media Nieuwjaarsdiner

12/12/2016 06:300 reacties419

Nieuwjaarsdiner2016.jpg

Begin 2017 goed met het Sport & Media Nieuwjaarsdiner. Samen met de Stichting Nederlandse Sport Pers (NSP) organiseren we op 16 januari in Rotterdam een avond over transparantie in de sport. 2016 was een prachtig sportjaar met onder meer de start van de Giro d’Italia in Nederland, het EK voetbal, de Olympische Spelen in Rio en de verbluffende prestaties van Max Verstappen in de Formule 1. Maar 2016 was ook het jaar van Sepp Blatter, FC Twente, matchfixing, doping en good governance. Onder meer Marjan Olfers (VU Amsterdam), Hans den Oudendammer (Rotterdam Topsport) en Hans Vandeweghe (Vlaams journalist) geven hun visie op de transparantie in de sport.

Lees verder »