SPORTNEXT Live Sessie: de strijd om live sportcontent

26/01/2017 10:460 reacties1014

shutterstock_185883095_kopie.jpeg

In Rotterdam Ahoy vindt op 10, 11 en 12 maart het ISU Wereldkampioenschap Shorttrack plaats. De sport heeft de laatste jaren enorm aan populariteit gewonnen in Nederland. Shorttrack is snel, dynamisch en spectaculair. Daarmee voldoet shorttrack aan de kenmerken van een goede mediasport. Het is een sport die jong én oud nog weet te boeien in een tijd waarin het medialandschap verandert. Het WK Shorttrack is daarom het ideale moment om samen met TIG Sports een SPORTNEXT Live Sessie te organiseren over de strijd om live sportcontent. Wat voor verschuivingen vinden plaats in de mediawereld en hoe kunnen marketeers hierop kunnen inspelen?

Lees verder »

Eurosport vanaf 1 januari officieel ‘Home of the Olympics’

04/01/2017 15:510 reacties796

Logo_Eurosport_HomeOfTheOlympicsSN2017vSN3.png

Nieuwjaarsdag 2017 is de start van een nieuwe periode, voor de Olympische Spelen én voor Eurosport. Met de uitzending ‘Millions of Journeys, One Destination’ over de weg van twee sporters vanaf hun jeugd tot aan hun belangrijkste Olympische wedstrijden, met alle opofferingen en hindernissen die zij tegenkomen, presenteert Eurosport zich officieel als ‘Home of the Olympics’. Vanaf dat moment wordt de status van Eurosport als thuisbasis van de Spelen bovendien kracht bijgezet door een nieuw logo in beeld, dat de combinatie Eurosport en de Olympische Spelen weerspiegelt.

Lees verder »

Transparantie in de sport op het tweede Sport & Media Nieuwjaarsdiner

12/12/2016 06:300 reacties697

Nieuwjaarsdiner2016.jpg

Begin 2017 goed met het Sport & Media Nieuwjaarsdiner. Samen met de Stichting Nederlandse Sport Pers (NSP) organiseren we op 16 januari in Rotterdam een avond over transparantie in de sport. 2016 was een prachtig sportjaar met onder meer de start van de Giro d’Italia in Nederland, het EK voetbal, de Olympische Spelen in Rio en de verbluffende prestaties van Max Verstappen in de Formule 1. Maar 2016 was ook het jaar van Sepp Blatter, FC Twente, matchfixing, doping en good governance. Onder meer Marjan Olfers (VU Amsterdam), Hans den Oudendammer (Rotterdam Topsport) en Hans Vandeweghe (Vlaams journalist) geven hun visie op de transparantie in de sport.

Lees verder »

Unieke ‘springplankopleiding’ in Brussel levert toekomstige voetbalbusinessmanagers af

24/10/2016 06:300 reacties931

2016.09.26_IFBI_121_JPohl.jpeg

Wie een baan in het voetbal ambieert, kan sinds maandag 26 september de opleiding International Postgraduate Course in Football Business volgen aan de Vrije Universiteit Brussel (VUB). De voortgezette opleiding moet een opmaat worden voor een baan in de voetbalindustrie. Volgens Jos Verschueren, initiatiefnemer en oprichter van het International Football Business Institute (IFBI), is het postgraduaat uniek in zijn soort en worden in één jaar alle facetten van de business in het voetbal onder de loep genomen.

Lees verder »

Olympische verleiding, de mooiste reclamecampagnes richting Rio (I)

01/08/2016 10:000 reacties966

AshtonEatonFinish2.jpg

Heb je al koorts, kriebels of opvliegers? Ik wel! Het grootste sportevenement ter wereld gaat namelijk weer van start, de Olympische Spelen in Rio. Atleten van over de hele wereld gaan strijden om het goud. Niet alleen de atleten, maar ook merken strijden om de aandacht. Op weg naar de Olympische Spelen zijn daar fantastische campagnes uit gekomen en daar word ik heel blij van! In aanloop naar de Olympische Spelen laat ik je in drie blogs de beste en meest interessante internationale campagnes zien. Dit is deel 1.

Lees verder »