Digital Sports Day 2017 omvat alle digitale kansen in de sport

18/09/2017 15:530 reacties153

DigitalSportsDay2017.png

Op 31 oktober wordt voor het derde jaar Digital Sports Day georganiseerd. Inmiddels is het evenement uitgegroeid tot een netwerkevenement waar 500 sportprofessionals unieke kennis van 25 digitale experts en docenten ophalen. Het evenement vindt dit jaar plaats in Supernova, de hightech zaal van de Jaarbeurs Utrecht.

Lees verder »

Hoe populair is de Champions League nog?

24/08/2017 12:170 reacties174

UEFA_Champions_League.jpg

Eind deze week weet Feyenoord tegen welke clubs het mag opnemen in de groepsfase van de Champions League. Het zou zomaar eens voorlopig de laatste loting met een Nederlandse deelname kunnen zijn. Volgend jaar stroomt de Eredivisiekampioen in elk geval niet meer automatisch door naar de groepsfase van de Champions League. In Rotterdam gaan de passe-partouts als warme broodjes over de toonbank. Aan interesse daar geen gebrek. Maar loopt het grote publiek nog wel warm voor de Champions League?

Lees verder »

De 4 belangrijkste lessen van de International Champions Cup

14/08/2017 06:300 reacties95

ICC_Barcelona.jpg

Hoewel de meeste voetbalcompetities nog moeten beginnen, werden liefhebbers de afgelopen weken al getrakteerd op affiches als FC Barcelona-Real Madrid, Manchester United-Manchester City en Paris Saint-Germain-Juventus. De Europese top trof elkaar in de voorbereiding op het nieuwe seizoen in de Verenigde Staten, Singapore en China in het kader van de International Champions Cup. Het voorbereidingstoernooi dat is uitgegroeid tot een mini-Champions League. Clubs profileren zich en de organisatie van het toernooi innoveert op allerlei gebieden. Wat zijn de 4 belangrijkste lessen van de International Champions Cup?

Lees verder »

De meest creatieve manieren om transfers aan te kondigen op social media

11/08/2017 16:250 reacties119

Pellegrini_Roma_FIFA17.jpg

De tijden dat voetbalclubs een transfer aankondigden door een persbericht te versturen of een berichtje op de clubsite te zetten, zijn voorbij. Steeds meer clubs verzinnen creatieve manieren om zoveel mogelijk aandacht te genereren voor de nieuwe speler. Van WhatsApp tot Snapchat en van een quiz op Twitter tot witte rook uit een schoorsteen. We maakten een overzicht van de meest in het oog springende aankondigingen van transfers deze zomer.

Lees verder »

Formule 1 wil jongeren bereiken door samenwerking met Snapchat

14/07/2017 08:000 reacties223

Hamilton_Alonso_storytelling.jpg

Na deals met onder meer de NFL, NBA en Wimbledon gaat Snapchat nu ook een samenwerking aan met de Formule 1. Tijdens de komende Grands Prix zal er via Discover exclusieve content te zien zijn op Snapchat. Het is de eerste commerciële samenwerking van de Formule 1 met een digitaal en mobile first platform.

Lees verder »