adidas stopt met tv-reclames; misrekening of begin van een trend?

05/04/2017 06:300 reacties4560

AdidasstoreNYv2.jpg

adidas maakte onlangs bekend te stoppen met adverteren op televisie. De Duitse sportgigant concentreert zich alleen nog op digitale media. Het lijkt op het eerste gezicht een logische keuze omdat het merendeel van de klanten van adidas voornamelijk digitaal actief is, maar als we naar de cijfers kijken is het helemaal niet zo’n voor de hand liggende zet.

Lees verder »

4 takeaways van de SPORTNEXT Live Sessie: de strijd om live sportcontent

15/03/2017 11:570 reacties398

WK_shorttrack.jpg

In de sport zijn de laatste jaren nieuwe businessmodellen ontstaan, en storytelling, het gebruik van data en community building worden belangrijker. Tijdens de SPORTNEXT Live Sessie: de strijd om live sportcontent van afgelopen vrijdag tijdens het KPN WK Shorttrack kwamen al deze onderwerpen aan bod. In vijf sessies gingen we dieper in op het veranderende medialandschap en de uitdagingen en kansen voor marketeers. Wat waren de belangrijkste conclusies van de Live Sessie?

Lees verder »

Finale bpost cup eerste sportevenement in België in 360 graden

08/02/2017 17:102 reacties2603

virtual_reality_samsung_gear.jpg

Er wordt in de sport veel geëxperimenteerd met nieuwe manieren om evenementen in beeld te brengen. De Pro Basketball League en Sund zorgen voor een Belgische primeur tijdens de finale van de bpost cup in Vorst Nationaal op zondag 19 februari 2017, door als eerste een sportevenement live te streamen in 360 graden video.

Lees verder »

NASCAR: The need for speed

07/02/2017 06:300 reacties447

nascar.jpg

Amerika is nog steeds het sportmedialand bij uitstek. Bij SPECO richten we daarom jaarlijks, tijdens het weekend van de Super Bowl, onze blik op de VS met een 'Weekend van de Amerikaanse Sport'. Op www.sportmedia.online verschijnen korte videocolleges over sporten die in Nederland zo goed als geen bekendheid hebben, maar die ons heel wat inzichten kunnen verschaffen. NASCAR is daar een goed voorbeeld van. Een sport die de laatste jaren ook in de VS steeds meer aan populariteit moet inboeten, maar die er toch in slaagt om via enkele erg innovatieve keuzes een nieuwe weg in te slaan.

Lees verder »

“Social media kunnen je bedrijf in sneltreinvaart een enorm bereik geven”

31/01/2017 06:300 reacties1651

StreetsoccerBelgiumheader.jpg

Streetsoccer Belgium (SSB) bereikte onlangs de mijlpaal van 100.000 volgers op Instagram en het platform behoort zelfs tot de populairste bedrijven in België op het medium. SSB is van gratis website met onder meer het laatste nieuws over futsal, straatvoetbal en freestyle uitgegroeid tot de grootste voetbalentertainment organisatie van de Benelux. Er is een samenwerking met de Belgische voetbalbond om een brug te slaan tussen veld- en straatvoetbal en werd een eigen academie opgericht. SPORTNEXT interviewt initiatiefnemer Yannick Arnoets (25) over het succes van SSB en welke rol social media daarin heeft gespeeld.

Lees verder »