De meest creatieve manieren om transfers aan te kondigen op social media

11/08/2017 16:250 reacties287

Pellegrini_Roma_FIFA17.jpg

De tijden dat voetbalclubs een transfer aankondigden door een persbericht te versturen of een berichtje op de clubsite te zetten, zijn voorbij. Steeds meer clubs verzinnen creatieve manieren om zoveel mogelijk aandacht te genereren voor de nieuwe speler. Van WhatsApp tot Snapchat en van een quiz op Twitter tot witte rook uit een schoorsteen. We maakten een overzicht van de meest in het oog springende aankondigingen van transfers deze zomer.

Lees verder »

Formule 1 wil jongeren bereiken door samenwerking met Snapchat

14/07/2017 08:000 reacties378

Hamilton_Alonso_storytelling.jpg

Na deals met onder meer de NFL, NBA en Wimbledon gaat Snapchat nu ook een samenwerking aan met de Formule 1. Tijdens de komende Grands Prix zal er via Discover exclusieve content te zien zijn op Snapchat. Het is de eerste commerciële samenwerking van de Formule 1 met een digitaal en mobile first platform.

Lees verder »

eSports verovert de sportwereld! In het nieuwe SPORTNEXT Magazine

06/07/2017 10:510 reacties505

sportnext_header_magazine_nr1_2017_RGB_header_intekst.jpeg

eSports, wielrennen, citymarketing, vrouwenvoetbal en hospitality 2.0. Al deze onderwerpen komen aan bod in het nieuwe SPORTNEXT magazine. Het magazine verschijnt binnenkort en telt meer dan 80 pagina's vol met inspirerende verhalen, analyses en achtergronden uit de bijzondere wereld van sportmarketing. Ontvang de komende drie edities (tot en met medio 2018) voor €24,95 (excl. btw).

Lees verder »

Hoe AS Roma alle records op sociale media verpulverde met het afscheid van een icoon

19/06/2017 09:560 reacties449

Totti.png

De tijd vliegt. Zondag was het alweer drie weken geleden dat één van de levende legendes van het hedendaagse voetbal zijn schoenen definitief aan de wilgen hing: Francesco Totti. Toen de Romeinse halfgod zijn afscheid aankondigde, was dat voor het digitale mediateam van de club het startschot van een enorme uitdaging. Ook online, op sociale media, moest Totti een waardig afscheid krijgen. Een afscheid dat alle records verpulverde, zo blijkt.

Lees verder »

adidas stopt met tv-reclames; misrekening of begin van een trend?

05/04/2017 06:300 reacties5062

AdidasstoreNYv2.jpg

adidas maakte onlangs bekend te stoppen met adverteren op televisie. De Duitse sportgigant concentreert zich alleen nog op digitale media. Het lijkt op het eerste gezicht een logische keuze omdat het merendeel van de klanten van adidas voornamelijk digitaal actief is, maar als we naar de cijfers kijken is het helemaal niet zo’n voor de hand liggende zet.

Lees verder »