adidas stopt met tv-reclames; misrekening of begin van een trend?

05/04/2017 06:300 reacties4748

AdidasstoreNYv2.jpg

adidas maakte onlangs bekend te stoppen met adverteren op televisie. De Duitse sportgigant concentreert zich alleen nog op digitale media. Het lijkt op het eerste gezicht een logische keuze omdat het merendeel van de klanten van adidas voornamelijk digitaal actief is, maar als we naar de cijfers kijken is het helemaal niet zo’n voor de hand liggende zet.

Lees verder »

Premier League-club wil fans via app laten stemmen over wissel in voetbalwedstrijden

02/06/2016 06:300 reacties920

smartphone_voetbalwedstrijd.jpg

Supporters van voetbalclubs gebruiken tegenwoordig massaal hun smartphones in het stadion tijdens wedstrijden. Ze scrollen door hun tijdlijn op Twitter, bekijken statistieken van het duel of communiceren via WhatsApp met familie en vrienden over de krachmeting. Een club uit de Engelse Premier League wil de fans nog meer bij wedstrijden betrekken door hen te laten stemmen over welke speler er gewisseld moet worden.

Lees verder »

Instagram door updates een niet te missen tool voor sportmarketeers

13/02/2016 10:000 reacties1006

instagram_tool_update_fp.png

Voor iedereen die nog twijfelt of Instagram een interessante tool is voor je sportvereniging, sportmerk en/of sportorganisatie: dit is hét moment om aan te haken! Allereerst is Instagram booming: inmiddels zijn meer dan 2,1 miljoen Nederlanders op Instagram aangesloten, waarbij het aantal dagelijkse gebruikers hóger ligt dan op Twitter (992.000 Instagrammers tegenover 864.000 Twitteraars). Daarnaast is het een perfecte medium om (vooral) jongeren te bereiken, te bouwen aan je merk en volgers te transformeren in fans. Het grootste omslagpunt kwam echter deze week: door verschillende updates is Instagram nu écht interessant geworden voor bedrijven, sportclubs of teams. 

Lees verder »

Tinder voor de sport: sportmaatjes zoeken met nieuwe apps

18/07/2015 06:300 reacties2286

tinder_sport_app_fp-1.jpg

Met de vijf sporttrends voor 2015 voorspelde Gijsbregt Brouwer in januari dat er dit jaar (waarschijnlijk) een tinder voor de sport zou komen. Nu - een klein halfjaar verder - is het dan eindelijk realiteit geworden: niet één, maar twee Tinder-achtige apps zijn er afgelopen maand voor de sport uitgebracht! Waar Tinder voor 50 miljoen actieve gebruikers matchmaking in de liefde mogelijk maakt, hopen SportsBuddy en CycleWe (sportieve) mensen bij elkaar te brengen om samen te gaan sporten. Maken een start-up uit Miami en/of een app van Nederlandse bodem (Niki Terpstra) een einde aan de zoektocht naar sportmaatjes? 

Lees verder »

Sportmarketeers slaan door met Ronaldo-skategame?

15/06/2015 11:000 reacties1273

cronaldo_fp.jpg

Gamification is een begrip dat de laatste jaren in elke marketing handboek voorbij komt. Het biedt veel kansen om o.a. sportsponsorships te activeren en engagement bij je doelgroep te vergroten. Een goed voorbeeld is de Fantasy Manager-game van Real Madrid in 2012. Toch slaan sportmarketeers soms door met het inzetten van (nieuwe) marketingtools, waarbij je je afvraagt of er wel goed nagedacht is over een bepaald concept. Zo ook bij Hugo Games: de Deense gamesontwikkelaar bracht begin deze maand een skategame uit met voetbalicoon Cristiano Ronaldo in de hoofdrol.

Lees verder »