Belgische Wielerbond en GfK meten mediawaarde & ROI sponsors

31/03/2016 14:580 reacties1244

belgiancycling_bd.jpg

GfK analyseerde onlangs, in opdracht van de Koninklijke Belgische Wielrijdersbond (KBWB), de mediawaarde van de sponsorvisibiliteit van hun partners. Dit gebeurde een eerste maal tijdens het WK veldrijden eind januari en gedurende het seizoen zullen er nog andere analyses van GfK volgen.

Lees verder »

Repucom gaat samenwerken met de clubs in de Jupiler Pro League

04/03/2016 07:300 reacties1248

jupiler_pro_league_fp.jpg

De Pro League heeft de knop doorgehakt en sloot een collectief akkoord af met Repucom, marktleider in market intelligence in de sport- en ontspanningssector. Het collectief akkoord omvat een akkoord voor alle 16 clubs uit de Jupiler Pro League. Repucom zal een media-evaluatie doorvoeren voor alle clubs voor de seizoenen 2015/2016 en 2016/2017. Repucom Belgium zal de exposure van de partners van de 16 clubs uit de Belgische 1e klasse analyseren en waarderen en hun bijgevolg essentiële marktgegevens leveren voor het optimaliseren en het ontwikkelen van hun commerciële strategie. De evaluatie zal zowel de exposure op televisie, in de pers als de exposure online omvatten.

Lees verder »

Lotto Soudal verandert ploegnaam (tijdelijk) naar Lotto Fix ALL tijdens Parijs-Nice

01/03/2016 11:380 reacties1255

lotto_fixall_fp.jpg

Tijdens Parijs-Nice (6 – 13/03) zal Lotto Soudal dit jaar meerijden onder de ploegnaam Lotto Fix ALL. Fix All lijmkit is een van de meest verspreide producten van naamsponsor Soudal. Het is een universele en betrouwbare oplossing voor alle lijm- en voegtoepassingen voor vakmannen en klussers wereldwijd.

Lees verder »

Team Belgium in zee met Engagor voor een ‘betere fan experience’

28/01/2016 17:480 reacties1600

teambelgium_engagor.jpg

Niet alleen in Rio de Janeiro, maar ook vanuit België zullen duizenden fans de topatleten van Team Belgium gaan supporteren, onder andere via social media. Om een zogenoemde 'betere fan experience' aan de fans te kunnen bieden is Team Belgium een samenwerking aangegaan met Engagor, een Amerikaans bedrijf met Belgische roots. Samen met Engagor hoopt Team Belgium zijn online community maximaal te kunnen ondersteunen. 

Lees verder »

Stressless stopt als hoofdsponsor van schaatsploeg Bart Swings

27/01/2016 10:250 reacties2058

stressless_bartswings_fp.jpg

Stressless Nederland heeft het management van Team Stressless te kennen gegeven dat ze aan het einde van dit seizoen stoppen als sponsor van het internationale schaatsteam. Het Noorse meubelbedrijf is drie seizoenen hoofdsponsor van het team van onder meer Bart Swings en de Nederlander Jan Blokhuijsen geweest. Als sponsor hebben wij vooral dit seizoen alle doelstellingen in het schaatsen bereikt en als Team Stressless nationaal én internationaal diverse keren het podium bereikt. De naamsbekendheid van Stressless is daarmee gegroeid, zegt Thomas van Aalten, commercieel directeur van Stressless Midden-Europa. Stressless Global heeft aangegeven dat we het marketingbudget op een andere manier gaan invullen en uit de sportsponsoring stappen.

Lees verder »