Wat is de impact van Anderlecht op fans en consumenten?

16/04/2018 17:340 reacties342

Anderlecht_Gfk.jpg

Volgens een onderzoek dat GfK België voor RSC Anderlecht uitvoerde, is 1 op de 3 voetbalfans bereid naar een merk te switchen, dat als partner / sponsor verbonden is aan zijn of haar favoriete team. GfK en Anderlecht deden onderzoek naar de impact die de Belgische voetbalclub kan hebben op fans en consumenten.

Lees verder »

Waarom winnen niet altijd belangrijk is voor sponsors

29/03/2018 06:300 reacties776

Nike_Breaking2_Eliud_Kipchoge.jpeg

Een van de meest grensverleggende sport- en sponsorexperimenten van de jongste jaren is Breaking2 van Nike. Onder het marsorder 'loop een marathon in minder dan twee uur' stuurden marketeers en sponsordeskundigen van Nike een legertje aerodynamica- en biomechanicaspecialisten, inspanningsfysiologen en nutritionisten aan om de optimale marathoncondities te bepalen. Op 6 mei 2017 liepen de Nike toppers, bij dag en dauw, een marathon zonder tegenstanders op de snelle en vlakke ondergrond van het F1-circuit van Monza in Italië. De Keniaan Eliud Kipchoge miste op amper 25 seconden de mythische 2 urengrens. Op zijn Nike’s brak hij, weliswaar enkel officieus, met liefst twee en een halve minuut het officiële marathonrecord op naam van Dennis Kimetto, een atleet gesponsord door adidas.

Lees verder »

Nieuwe Dare To Sponsor-campagne van Special Olympics Belgium kan rekenen op veel steun

26/03/2018 15:280 reacties488

Dare_to_Sponsor.jpeg

Special Olympics Belgium (SOB), de Olympische organisatie voor atleten met een verstandelijke beperking, lanceerde deze ochtend zijn gloednieuwe nationale Dare To Sponsor-campagne. Via een krachtige video met referenties naar reclamespots met bekende sporters worden dit keer de bedrijven uitgedaagd om de atleten van Special Olympics Belgium te sponsoren.

Lees verder »

De vijf sporttrends voor 2018

09/01/2018 08:490 reacties942

Nike__Hijab.jpeg

Voor het komend jaar voorspel ik deze vijf sporttrends: 1) woman’s world 2) je eigen evenement 3) go vegan 4) minder social media 5) crazy crossovers. In de State of Sport schetste ik het kader van de huidige sportwereld. Mocht je die nog niet gelezen hebben, dan is het verstandig dat eerst te doen. Hieronder duik ik direct in het diepe en doe ik de sporttrends verder uit de doeken.

Lees verder »

State of sport: kader voor de sporttrends van 2018

28/12/2017 07:300 reacties744

NFL_Redsinks_knielen.jpg

Minstens zo belangrijk als terugblikken op de trends van afgelopen jaar of voorspellen van de nieuwe trends, is het stilstaan en even om je heen kijken om te bezien waar we nú eigenlijk staan. Een reflectie op de sport, inmiddels met de geuzennaam: 'state of sport'. Vijf signaleringen van de ingewikkelde wereld die sport heet, geven ons ruimte tot bezinning en roepen op tot actie. Laten we sport serieus nemen en naar een hoger plan tillen, zonder ons zelf te serieus te nemen.

Lees verder »